לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
אלי

הטעיה במכירת הרחבת אחריות למכונת כביסה

לפני שנתיים קניתי מכונת כביסה חדשה לה ניתן שירות ע"י חברת קריסטל. נציג קריסטל שבא להתקין המכונה אמר כי בניגוד למכונה הקודמת שהיתה לי והיתה עם פיקוד מכני המכונה החדשה היא עם פיקוד אלקטרוני ונוטה להפגע מנחשולי מתח שאינם מכוסים באחריות. הוא הציע לי או לקנות ממנו מגן לנחשולי מתח או לבצע הרחבת אחריות ל 5 שנים נוספות שכוללת לדבריו גם ביטוח עקב פגיעת נחשולי מתח תמורת 900 שקל. הסכמתי לביצוע הרחבת הביטוח ושילמתי תמורתו. המתקין לא ציין בפני שהביטוח כולל סייגים לא בעל פה ולא בכתב. המתקין נתן לי במקום קבלה עם לוגו של שרות קריסטל בה כתב בכתב ידו אישור כי בוצע התשלום להרחבת האחריות (ביטוח 5+1 שנים). הקבלה הינה טופס אחיד של קריסטל ועליה גם מודפס בצידה הקדמי התחתון: "פרטי האחריות מעבר לדף". בחלקה האחורי של הקבלה (= מעבר לדף) לא מופיעים סייגים רלוונטיים להרחבת הביטוח. מכך הסקתי בטעות כי הרחבת האחריות שרכשתי לא מכילה סייגים מהותיים. כמו כן עם התקנת מכונת הכביסה קיבלתי מהמתקין במקום כתב אחריות המכיל סייג בנוגע לפגיעת המכונה מנחשולי מתח בניגוד לדברי המתקין\מוכר (לא קראתי תעודת האחריות ולא שמתי לב במקום לסתירה). מלבד סייג זה לא הכילה תעודת האחריות שהתקבלה במקום סייגים מהותיים נוספים. כעבור חודש הגיעה בדואר תעודת אחריות נוספת (שניה) משירות קריסטל. התעודה השניה כוללת סייגים רבים (החרגת חלקי פלסטיק, גומי, זכוכית, נוריות, עבודות פחחות, דרישה לתשלום 120 שקל על כל הגעת טכנאי) כמו כן בתעודה החדשה מצויין שהאחריות היא לתקופה של שנתיים בעוד אני רכשתי 5 שנים. בתום לב תייקתי את התעודה השניה ללא שקראתי אותה ולא שמתי לב לסייגים ולא לטעות בתאריכי הביטוח. לפני כחודש פניתי לראשונה בבקשת שירות לשירות קריסטל כיוון שמכסה מכונת הכביסה לא נפתח. למחרת הגיע טכנאי והחליף את מכסה המכונה. בתום התיקון דרש 600 ש"ח עבור מכסה המכונה. להסבר דרישתו אמר כי הביטוח לא כולל חלקי פלסטיק. סרבתי לשלם כיוון שלא ידעו אותי על סייג זה ורבים אחרים עם עשיית הביטוח. נהפוך הוא, בעת עשיית הביטוח המתקין יצר רושם שהביטוח מלא ואפילו טוב כנגד פגיעת נחשולי מתח. גם הקבלה שניתנה הטעתה ויצרה רושם שאין סייגים לאחריות. וכתב האחריות שניתן במקום לא סייג חלקי פלסטיק ואחרים. כיום קריסטל דורשת שאשלם 600 ש"ח עבור התיקון שבצעו. אסכם טענותי: 1) הטעיית הצרכן: קריסטל הטעתה אותי לחשוב בעת רכישת הביטוח כי הביטוח אינו מכיל סייגים והינו ביטוח מלא. הטעיה זו באה לידי ביטוי הן בדברי המוכר\מתקין. הן ברישום פרטי האחריות על הקבלה שמסר לי ואף בתעודת האחריות שנמסרה לי במקום (למרות שלא קראתי אותה והיא לא זו שהטעתה אותי בפועל) 2) עבירה על חובת גילוי נאות: המתקין שמכר הביטוח לא מסר במקום רשימת הסייגים לביטוח שמכר ולא מסר במקום תעודת אחריות עם הסייגים. 3) אי מוכנות קריסטל למסור תעודת אחריות: אני מבקש כיום שקריסטל תמסור לי תעודת אחריות מתוקנת עליה תירשם תקופת אחריות של 1+5 שנים. קריסטל מסרבת כיום לתקן את תעודת האחריות שמסרה לי ואשר תקפה לשנתיים בלבד. 2)קריסטל הפעילה לחץ לא הוגן ויצרה אצלי מצוקה בעת מכירת הרחבת הביטוח בכך שטענה כי המכונה עלולה להתקלקל במהרה מנחולי מתח ללא שיש לכך כיסוי ביטוחי. איני יודע אם מותר חוקית להחריג פגיעה של נחשולי מתח מהביטוח הראשוני שמסופק עם המכשיר. בכל מקרה שימוש בהחרגה זו למכירת ביטוחים מורחבים יש בה משום ניצול מצוקת הצרכן ולכן לדעתי פסולה. כיצד כדאי לפעול ? האם יש מקום לתביעה ייצוגית בנושא ההטעיה. לי אישית נראה כי קריסטל מבצעים הטעיה כזו באופן שגרתי כי ברור לי שאף בר דעת לא ירכוש הרחבת אחריות עם כל כך הרבה סייגים שמרוקנים אותה מתוכן אלא אם משלים אותו\ מטעים אותו כפי שקריסטל הטעתה אותי.

שולמית אללוף

גם לאמא שלי זה קרה ויותר גרוע שהתכנאי היה בא היה דורש גם כסף בנוסף ושדברתי עם סוכנת נציגת שרות היא דיברה אלי בחוצפה וזילזול

יפה

רציתי לעדכן את כל הנפגעים שכבר הוגשה תביעה ע"י משרד עו"ד וכבר התקיים דיון בבית משפט ומקוים לבשורות טובות, אפשר להתעדכן באתר נט המשפט מס' התביעה 23705-09-14 עכשיו זה בשלב ההוכחות. לכן אם יש לכם מסמכים של האחריות משירות פלוס ושל קרדן(היבואן) תשלחו, וכן כל אחד יפרסם את זה בסביבתו כמה שיותר הוכחות יהיה יותר קל להוכיח את העוול. כתובת הדואר 523848@gmail.com הזדרזו ושילחו יפה

שולמית אללוף

גם לאמא שלי זה קרה ויותר גרוע שהתכנאי היה בא היה דורש גם כסף בנוסף ושדברתי עם סוכנת נציגת שרות היא דיברה אלי בחוצפה וזילזול

אודי

אלי שלום, שמי אודי ואני מנהל קשרי לקוחות של שירות קריסטל אשמח לקבל פרטים מזהים שלך למייל בכדי שאוכל לאתר את כרטיס הלקוח שלך בחברתנו ולנסות לסייע מייל : c-serv.co.il

udi

בהמשך להודעה הקודמת כתובת המייל : udib@c-serv.co.il אודי

עו"ד נועם צוקר

אלי שלום, בנוגע לתביעה ייצוגית צריך יהיה להראות שזאת דרך פעולתה של קריסטל ולא רק של סניף אלמוני או מתקין פלמוני. אם לדעתך ניתן להראות זאת אנא צור עימנו קשר. בכל אופן נראה שמבחינת העילה האישית שלך היא אכן קיימת ויש מקום לתביעה צרכנית |(למשל במסגרת תביעה קטנה). תוכל להתייעץ בעניין גם בפורום צרכנות. בברכה,

אהוד פסטרנק

אחריות מורחבת ע"י "שרות פלוס" למכונת כביסה באונקנכט בתאריך 04/06/2010 רכשתי מכונת כביסה באונקנכט מחברת קרדן סחר בע"מ. בתאריך 07/06/2010 הופיע בביתי נציג (טכנאי) מחברת שרות פלוס על מנת לחבר ולהפעיל את המכונה. מאחר וקרדן סחר בע"מ נותנת שנה אחת אחריות הציע נציג שרות פלוס אחריות מורחבת ל 7 שנים נוספות בעלות של 1620 ₪, דהיינו 8 שנות אחריות כאשר האחריות כוללת "ביקור טכנאי + עבודה + חלפים תפקודיים + הובלה למעבדה כולל כרטיס אלקטרוני, כל זאת כתוב שחור על גבי לבן בתעודת האחזקה למכשירים מס' 913158 החתומה ע"י הנציג של החברה. בתאריך 13/11/2013 התקשרתי לשרות פלוס והזמנתי שרות כי המכונה חדלה מלפעול, ב- 18/11/2013 הגיע טכנאי וקבע כי הכרטיס אלקטרוני פגום ויש להחליפו ועלי לשלם 560 ₪ "לפי דרישת המשרד אם אני לא משלם הוא סוגר את המכונה ואומר שלום". באין ברירה הסכמתי להחלפת הכרטיס האלקטרוני ושילמתי לטכנאי במקום עבור הכרטיס בלבד מס' קבלה 199968 שאלתי: מה עלי לעשות ומה דעתכם? בברכה פסטרנק אהוד

פסטרנק אהוד

ברצוני להוסיף כי הגשתי תביעה לבית הדין לתביעות קטנות בראשל״צ נגד חברת ״ שרות פלוס ״ בגין המקרה, אך השופט לא קיבל את טענת הנציג של שרות פלוס כי הם נותקו מרקדן סחר היבואנית של מכונת הכביסה שהיתה אמורה לספק את החלק הפגום דהיינו הכרטיס האלקטרוני שהוחלף וחייב את ״ שרות פלוס ״ להחזיר לי את מחיר הכרטיס ששילמתי והוצאות משפט ביותר מ-1000 ש״ח.

יפה

רציתי לעדכן את כל הנפגעים שכבר הוגשה תביעה ע"י משרד עו"ד וכבר התקיים דיון בבית משפט ומקוים לבשורות טובות, אפשר להתעדכן באתר נט המשפט מס' התביעה 23705-09-14 עכשיו זה בשלב ההוכחות. לכן אם יש לכם מסמכים של האחריות משירות פלוס ושל קרדן(היבואן) תשלחו, וכן כל אחד יפרסם את זה בסביבתו כמה שיותר הוכחות יהיה יותר קל להוכיח את העוול. כתובת הדואר 523848@gmail.com הזדרזו ושילחו יפה

ליאת

שלום, גם אני נפגעתי ע"י שרות פלוס באופן דומה, זה שהם כבר לא עובדים עם קרדן לא אמור להוות בעיה של הצרכנים, וגם אצלי ב24/10 הכרטיס הלך, רק שממני בקשו 980 ₪, כמובן שלא הסכמתי לתיקון...

יפה

רציתי לעדכן את כל הנפגעים שכבר הוגשה תביעה ע"י משרד עו"ד וכבר התקיים דיון בבית משפט ומקוים לבשורות טובות, אפשר להתעדכן באתר נט המשפט מס' התביעה 23705-09-14 עכשיו זה בשלב ההוכחות. לכן אם יש לכם מסמכים של האחריות משירות פלוס ושל קרדן(היבואן) תשלחו, וכן כל אחד יפרסם את זה בסביבתו כמה שיותר הוכחות יהיה יותר קל להוכיח את העוול. כתובת הדואר 523848@gmail.com הזדרזו ושילחו יפה

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום תביעות יצוגיות