מי צריך לטפל בהנחיות רשות
מדובר בשכירות של חנות. בוצעה ביקורת כיבוי אש וניתנו הנחיות לביצוע הדורשות הוצאה כספית לא מבוטלת (למשל ספרינקלרים). מי צריך לטפל בכך, המשכיר או השוכר? מצורף קטע מחוזה השכירות. ממנו ניתן לקבוע כי האחריות היא על השוכר, למרות שלא מצויין במפורש כיבוי אש? להלן הקטע מהחוזה: "השוכר מתחייב להשתמש במושכר לצורכי הפעלת חנות ובלבד שינתן אישור/רשיון מטעם העירייה .... מותנה בזה במפורש, כי המשכיר אינו מקבל על עצמו כל אחריות שהיא בקשר להשגת רשיונות להפעלת העסק במושכר, וכי כל האחריות והטיפול בקבלת רשיון להפעלת החנות, אם לא קיים כזה, תחול על השוכר. השוכר מתחייב לנהל את העסק במושכר בהתאם להוראות כל חוק או תקנה או צו שניתנו ו/או יינתנו מדי פעם ע"י הממשלה ו/או הרשויות המוסמכות ו/או מטעם הרשות המקומית".
מדובר על חודשים רבים שלאחר חתימת חוזה, כך שהדרישות הינן דרישות חדשות מצד כיבוי אש. מצד אחד השוכר אכן בדק את העסק ומצאו מתאים לצרכיו, אך מצד שני דרישות אלה לא היו קיימות ולא היו ידועות לו (וגם לא למשכיר) בעת החתימה. האם גם במצב זה האחריות לביצוע היא על השוכר? (להזכירך, אם זה רלוונטי, קיטוע מהחוזה כתבתי בשאלה הראשית ששאלתי). תודה רבה
שלום רב לפי המתואר לעיל העלות הינה על השוכר. בהצלחה,
שלום רב אם המדובר הוא לפני חתימת החוזה - אזי יש מקום למו"מ בין הצדדים - אפשרות לדוג' היא להתחלק בהוצאה בין הצדדים. אם המדובר אחרי החתימה על החוזה - הרי שהעלות תחול על השוכר - הוא בדק את המושכר ומצאו מצתאים לצרכיו. הרי אם היה עסק אחר שלא דורש ספירנקלרים לא הייתה עולה השאלה הזאת כלל. בהצלחה,
שאלות נפוצות:
נעמה אביגיל
אנונימי
מיכל שוורצמן