התנהלות יו"ר הוועד המוניציפאלי
יו"ר הוועד המוניפאלי אינו מתנהל בשקיפות מול התושבים בעניין התקציב ואופן השימוש בו. בנוסף, הוא אימו משתף את חברי הוועד בהחלטות שלו ולא נותן להם לנהל את העניינים שבסמכותם. כך שכל פעילות שקיימת ביישוב הוא מבטל או דוחה במידה ולא עברה דרכו. יו"ר הוועד שולח הודעות לבנות השירות הלאומי הפועלות ביישוב ומאשים אותן בהאשמות שווא וכך הוא פועל מול יתר חברי חושב המעיזים לדרוש דבר כזה או אחר. התנהלותו בעייתית ואנטי סוציאלית. מה באפשרותינו לעשות ?
שלום רב! טענות על "העדר שקיפות" לגבי ניצולו השוטף של תקציב "ועד מקומי" ניתן להפנות לכל אחד מחברי-הוועד, אך יש לזכור כי הנושא עומד מראש בפני השאלה, באיזו מידה חייב מוסד ניהולי בדיווח שוטף לציבור, להבדיל מגורמי-הבקרה הקיימים והמוסדות הממונים; כאן – המועצה האזורית, היועץ המשפטי של המועצה וועדת-הביקורת של המועצה. כל אחד מגורמים אלה הינו "כתובת" לפניות בנושאים הקשורים לתיפקודו של הוועד המקומי, לרבות פניות מתושבי היישוב שלא קיבלו מענה מספק לפניותיהם אל הוועד עצמו. ראש הוועד המקומי איננו מוסמך להפעיל לבדו את סמכויות "הוועד המקומי", והוא חייב לקיים דיונים ולקבל החלטות בשיתוף כל חברי-הוועד. יש להניח, כי כל חבר-ועד הרואה עצמו "מקופח" או נעקף ע"י ראש-הוועד – ימצא את הדרך הנאותה להביא את העניין לבירור, ולתיקון לפי הצורך. בהקשר זה, יש לזכור ולהזכיר, כי לכל חברי-הוועד, כולל היו"ר, יש גם אינטרס אישי(!) כי ביצועים ייעשו על בסיס החלטות הוועד שנתקבלו כדין, כדי לקבל לגביהם את הגיבוי והכיסוי הביטוחי הנתון על-פי כל דין ולפי כל פוליסת-ביטוח – לוועד המקומי, ורק לגבי פעולותיו כדין. כל פעולה של מי מחברי-הוועד, שנעשתה שלא במסגרת ה"מוגנת" הנ"ל, עלולה להטיל עליו אחריות אישית ( לתוצאות ולעתים גם להוצאות ). עקב מעמדם הציבורי של "הוועד המקומי" ושל ראש-הוועד, ועקב היותם ממלאים תפקיד המבוקר ומפוקח על-פי הדין – זכות הפנייה לגורמי-הבקרה ולמועצה האזורית ( ואף למשרד-הפנים ולמבקר-המדינה, במקרה הצורך ) נתונה לכל מי שנפגע ממעשים או ממחדלים של הגורמים המוניציפאליים ביישוב. במקרה המדובר, הנוגע לבנות השירות הלאומי – יש מקום לפניות, אף בשלב ראשון, אל הגורמים הציבוריים והממלכתיים, אשר השירות הלאומי וטובת פעיליו ופעילותיו הם מעניינם ובאחריותם.