חיובי תשלומים של האגודה
בישוב משפצים את הבריכה וחלק מחברי האגודה רוצים להגדיל את הבריכה ואת ההשקעה בשיפוץ וחלק מתנגדים. האם מוסדות האגודה (מזכירות / אסיפת חברים) יכולים לכפות את ההחלטה על כולם או שיש החלטות מסויימות (כמו המקרה שלפנינו) שצריכה להתקבל החלטה פה אחד
שלום רב! אם רוב של חברי האגודה ביישוב מעוניינים בשיפוץ משדרג של בריכת-השחיה – יש להניח כי מדובר בהשקעה סבירה, שאיננה בגדר מותרות, ואשר יש לה מקום מבחינת צרכי רובו של ציבור החברים, אם לא של כולם. להשקעה נוספת כזו, הממומנת מכספים של האגודה, עשוי להימצא ביסוס בהחלטת רוב באסיפה הכללית. ברם, אם ובמידה שהמימון מיועד להתבצע ע"י הטלת חיובי-תשלום חדשים ומיוחדים על חברי-האגודה – יש לאבחן בין חלק ההשקעה המהווה בדק-בית ושימור של הבריכה במתכונתה הקיימת, לבין החלק המיועד לשדרוגה: בעוד החלק הראשון נובע מן ההסכמה הקיימת לגבי הבריכה שהוקמה בעבר, יש צורך בביסוס הצדקתו של החלק השני, החורג מכך. בהנחה כי אין הוראה מפורשת בנושא בתקנון-האגודה, יש לבדוק ולבחון, האם על-פי התקנון ועל-פי פירושן הנכון של הוראותיו הנוגעות לעניין, ניתן להסיק על כוחה של האגודה ( בהחלטת רוב של כלל חבריה ) להטיל על החברים חיובים סבירים חדשים לשדרוג סביר של הבריכה, עקב שינויי הזמן והנסיבות. בחינה כזו מצריכה הסתייעות בחוות-דעת משפטית, אשר תתייחס גם ל"תסקיר" פיננסי של היקפי ההשקעה הנוספת ושל כדאיות ההשקעה מול התועלת הצפויה ממנה. מומלץ לרוב התומך בשיפוץ, להגיע להבנה ולהסדר מוסכם עם המתנגדים, כדי למנוע פגיעה באחווה היישובית הקיימת וכדי לחסוך מכולם את הצורך בהתדיינות משפטית לגבי כוחה של האגודה ( אשר האסיפה הכללית הינה רק מוסד ממוסדותיה ) לחייב את כולם במימון שבמחלוקת במקרה המדובר.
הבנתי, תודה רבה לתשובה