שינוי בתנאי ומחיר שירות בין המכירה הטל' לבין ההחתמה של מתקין הציוד
חברת תקשורת ניסתה לשווק לי קו טל' ביתי, לאחר דין ודברים סיכמנו כי יתנו חבילה של אינטרנט (תשתית + ספק של חברה שונה) ב89 ש"ח לחודש + קו טל' הכולל 100 דק' שיחה בחודש בעלות של 9.90 ש"ח לחודש בסה"כ בתשלום אחד מרוכז (לבקשתי, בכדי שלא להתעסק עם יותר מנותן שירות אחד). בנוסף נאמר לי כי אקבל נתב (ראוטר) של החברה ללא עלות וללא צורך להחזירו לחברה גם אם אתנתק לאחר זמן קצר ביותר. כמו-כן נאמר לי כי הם ידאגו לנתק אותי מכל השירותים שאני מקבל מחברות התשתית האחרות. *. נאמר לי כי אינם יכולים לשלוח לי הצעת מחיר כתובה מראש *. חזרתי על כל התנאים שסוכמו מספר פעמים במהלך שיחות הטל' עם נציגי החברה ע"מ שלא תהיה אי-הבנה *. רשמתי לעצמי את תאריך ושעת השיחה + שם הנציג שעימו דיברתי אך אין לי הקלטה יומיים לאחר התקנת הקו רציתי לשלם חשבון של נותן השירות הקודם וגיליתי שהם לא קיבלו הודעה מנותן השירות החדש על הניוד. כאשר התקשרתי לחברה החדשה להבין את פשר הדבר נאמר לי כי הם לא יכולים לתת לי חבילה כמו זו שרשמתי למעלה וכי הכי קרוב לכך יהיה תוספת של כ10 ש"ח ורמת שירות פחות טובה בקו הטל' (ללא חבילת דק' כלולה). כמו-כן הם טענו כי עלי להחזיר את הנתב למרכז שירות של החברה ולא אשלם קנס של 400 ש"ח, ניתנה לי גם האפשרות לשלם לשליח שייקח אותו. נציגת החברה טענה (בשיחה שכמובן הם הקליטו) שכאשר הטכנאי היה אצלי חתמתי על חוזה עם התנאים הנ"ל וכי זה לא משנה מה נציגי החברה אמרו לי בע"פ זה מה שקובע! 1) האם חברה יכולה לשנות את החוזה הכתוב ממה שסיכמו איתי בע"פ? (שינוי במחיר ורמת השירות) שהרי מדובר בחוזה אחיד שלא הוצע לי לקרוא אותו אלא רק ניתן לי לחתימה 2) האם אפשר להגיד לי שהטופס שהטכנאי החתים אותי עליו הינו חוזה, כאשר אני הבנתי כי מדובר פשוט באישור שהוא ביצע את ההתקנה? 3) האם על-סמך העובדה כי שמרתי את שם הנציג + תאריך ושעת השיחה ומס' הטל' שלו אני יכול לטעון שהחברה הבטיחה לי את הנ"ל למרות שהם טוענים כי לא בוצעו שיחות כאלו ולטענתם אין להם הקלטות ותיעוד של שיחות כאלו? 4) מה עלי לעשות ע"מ לקבל את המגיע לי או להימנע מחיובים שלא הסכמתי להם ואולי הוחתמתי עליהם שלא בידיעתי? תודה רבה
1. אני בספק אם מה שהציג לך הטכנאי היה חוזה עם פרטי המחיר ולכן דרוש לקבל עותק ממנו. כמו כן לא תקין שלא קיבלת עותק מהחוזה עליו חתמת. 2. באם נאמר לך לחתום על אישור לקבלת השירות ובסוף היו שם פרטים שונים עליך להגיש תביעה נגד החברה. 3.כדי להוכיח א דבריהם הם צריכם לספק הוכחות לשיחה בעל פה . אני מניח כי ברשותם ההקלטות לדבר. נטל ההוכחה עליהם. 4. אני הייתי מתנתק מהשירותים עם החברה ומגיש תביעה.
מכיוון שלי אין הקלטה, מדובר במילה שלי כנגד מילה שלהם והם טוענים שאין הקלטות ושאין כל בסיס לטיעונים שלי הם אפילו טוענים שלא קיים נציג שלהם בשם של הנציג שדיבר איתי (לכן חשוב לי להדגיש כי העבירו את קו הטל' שלי במחיר שסיכמתי עם אותו הנציג גם התנאים שונו, כך שלמרות שהם טוענים שהשיחה לא הוקלטה/לא קיימת היא כן התקימה) ושוב יש לי מס' טלפון שלו
למרות דבריהם נטל ההוכחה הוא עליהם. הגש תביעה בביהמ"ש לתביעות קטנות.
שאלות נפוצות:
אוסנת
אנונימית
אנונימית
שושנה