לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
דרור

דלתא אירליינס - לא עומדת בהתחייבויותיה

שלום רב, השאלה היא מה כדאי לעשות? תביעות קטנות? רגילה? אחרת? מצרף את המכתב שכתבתי לחברת התעופה דלתא אירליינס(אגב, אין מענה טלפוני במה שהם קוראים "שירות לקוחות"/"תביעות"): 27.01.2013 לכבוד: שירות לקוחות דלתא איירליינס במייל: DLTLVCUSTCARE@012.NET.IL הנידון: פיצוי בעבור טיסה שבוטלה שלום רב, בתאריך 25.01.2013 היינו אמורים לטוס לכנס חברה ולפגישות עסקיות בג'מייקה עם טיסה DL0269 לניו יורק ולאחר מכן טיסת המשך DL0719 למונטגו ביי ג'מייקה. הנסיעה הייתה אמורה להיות קצרה (חזרה משם ב 29.1) אך מאוד מאוד חשובה. הטיסה יצאה בעיכוב של כ- 17 שעות(!!).לכן, נאלצנו לבטל את כל הפגישות והתכניות. הביטולים הללו גרמו להפסדים כספיים רבים לנו ולאנשים אותם היינו אמורים לפגוש. זאת, בנוסף לעוגמת הנפש ולהפסדי הכספים של העסקאות שלא נסגרו עם האנשים שלא זכינו לפגוש בגלל ביטול הטיסה. תקציר השתלשלות האירועים המצערים שחווינו בעקבות כוונתנו להשתמש בשירותי חברת דלתא: הטיסה היתה אמורה לצאת מתל אביב בשעה 0040. לאחר עיכוב של כשעה (בשל תקלה במטוס) עלינו למטוס והמתנו להמראה עד שנאמר לנו שבשל העיכוב לא ניתן להמריא עד 5 בבוקר ושאז הצוות לא יהיה כשיר לעבודה לפי חוקי שעות העבודה האמריקאים. ירדנו מהמטוס והמתנו בשדה. ניסינו לקבל מידע לגבי הסיכוי לטוס ולהשתמש בקונקשנים חלופיים (מאחר והיה ברור שאת טיסת ההמשך שלנו כבר פספסנו ורצינו לוודא שאכן יתאפשר לנו להגיע לכנס ולפגישות במועד סביר) . לצערנו, דיילות הקרקע לא הסכימו לעזור ולבדוק שום אופציה עד שלא תתקבל החלטה סופית לגבי הטיסה וטענו שרק לאחר שתבוטל סופית הטיסה תהיה אפשרות לברר את כל הפרטים הרלוונטים. כמו כן, נאמר שגם אם נמצא טיסה חלופית, הם לא יורידו את המזוודות ולכן אין שום אופציה מלבד לחכות. כעבור מס' שעות (לקראת 5 בבוקר) נאמר שהטיסה בוטלה ותצא רק אחה"צ של אותו יום – מבחינתנו המשמעות היא לפספס את מרבית הכנס ולהפסיד את דמי המלון היקרים ששילמנו מראש. לאחר ההודעה ניסינו שוב לפנות לדיילות הקרקע ולברר פרטים בעניין קונקשנים מניו יורק לג'מייקה על מנת לוודא שאם נחליט לנסוע בטיסה של אחה"צ לא ניתקע בניו יורק בלי מקומות לג'מייקה אך שוב, לצערנו, לא קיבלנו כל מענה מלבד מספר הטלפון של שירות הלקוחות. נאמר לנו להתקשר בבוקר למס' הרשום על מנת לקבל עזרה . לאחר שהתקשרנו למספרים שניתנו לנו גילינו, לצערנו, שמספר אחד לא היה פעיל והשני היה סגור כך שלמעשה נאלצנו לוותר על כל הנסיעה. חוסר הארגון, חוסר היחס וההתעלמות החוזרת מבקשותינו החוזרות לנסות לקבל עזרה גרמו לנו להפסד כספי רב ולעוגמת נפש בלתי רגילה. מסקנה: בהמשך למתואר לעיל ומבלי לפגוע בזכויות, אנו דורשים מלבד החזר עלות הכרטיסים, פיצוי מספק על עוגמת הנפש וההפסדים שנגרמו לנו בשל ביטול הטיסה. מדובר בהפסדים של עשרות אלפי דולרים והיינו מעדיפים לא להשתמש בעורך דיננו או בהפצת הסיפור ברשתות החברתיות במקרה זה. פרטי הכרטיסים: דרור ח

עו"ד דניאל זיידמן

דרור שלום, סוג התביעה שתוגש תלוי, בין היתר, גם בסכום התביעה ובזהות התובע. תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות יכולה להיות מוגשת על ידי יחידים בלבד, ולא על ידי חברות, וסכומה מוגבל לסך של 32,700 ₪. היתרון של בית המשפט לתביעות קטנות, הינו שהוא מתאים יותר לניהול תביעות בלי להיעזר בעורך דין (למרות שגם בתביעה רגילה אינך חייב להיות מיוצג). אם אינכם עומדים באיזה מהתנאים הנ"ל, אזי עליכם להגיש תביעה רגילה לבית משפט השלום. אנו לא מביעים דעה בדבר סיכויי התביעה, אך מציעים כי בטרם תגיש אותה תעיין בתנאים הקבועים בכרטיס הטיסה, וכן באמנת "וורשה".

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום חוזים