מנהל הפורום עו"ד אילנית צירקלביץ
ניהול לקוי של חברת הניהול
אני דיירת בבניין משותף של 84 דיירים, המנוהל ע"י חברת ניהול. חברת הניהול לא גבתה במשך 5 חודשים דמי ועד והתרעתי בפני יציגי הועד כי לא גבו כסף. הוא ציין בפני כי יעביר לחברת הניהול. ביום שישי 26.7.2013 בשעה 15:30 בא נציג חברת הניהול לגבות וציינתי כי באפשרותי כרגע לשלם רטרואקטיבי. נתתי לו 5 שקים עבור 8-12/12, הוא סירב לקחת אותם בטענה כי עלי לשם את חודשים מ-3-12/13. ציינתי כי אני לא יכולה ואני אבדוק כיצד, בינתיים שיקח את השוטף. אך הוא סירב. מיום שישי זה ועד היום לא שמעתי מחברת הניהול, לא קיבלתי מכתבים או פתקים בדואר, לא שיחות טלפון ולא כל דרישות אחרות. נציגי הועד הישן והחדש מודעים לנושא וציינו כי ישוחחו עימו כדי שיבוא לגבות ובכל זאת, לא נעשה דבר. היום קיבלתי מכתב מעו"ד המבקש את תשלום הועד ל- 10 חודשים ודמי טיפול ושכ"ט. מה אני עושה? האם כל האחריות מוטלת עלי? איפה עניין הרשלנות של חברת הניהול ואי ביצוע תפקידה כגובה כספים בזמן? נא עצתכם בנושא
שלום לימור, מאז 26.7.13 ועד היום חלפו כ- 5 חודשים. לאחר שהנציג של חב' הניהול סירב לקבל את השיקים שלך, עמדה בפניך האפשרות לשלוח לחברת הניהול את השיקים בדואר. המלצתי היא לשלם את חובך לוועד בהקדם האפשרי. באשר לדרישה לשלם לחברת הניהול דמי טיפול בגבייה ושכ"ט עו"ד, דברי עם חברי וועד הבית ונסי לשכנע אותם לדרוש מחברת הניהול לוותר על דרישתה לתשלום דמי טיפול בגבייה ושכ"ט עו"ד. אם לא תצליחי לזכות בוויתור על "התוספות" או הנחה משמעותית ואם הסכום הנדרש ממך הוא בשיעור סביר, אמליץ לך לשלם א5ותו שכן האלטרנטיבה עלולה לעלות הרבה יותר. עדיף להיות חכם מאשר להילחם להיות צודק בזוטות כגון אלו.
שאלות נפוצות:
רננה גל
איציק מויאל
שמעון
ציון סירי