ליקויי דחוף
שלום, נכנסתי לדירה חדשה לפני שלושה חודשים. עוד בהתחלה היה ריח לא נעים בחדר האמבטיה. הריח החל להתחזק- ריח נורא של ביוב שלא מאפשר לנו לההשתמש באמבטיה, הריח מורגש בכל הבית ובלתי נסבל. פנינו במכתב רשום לקבלן, אך הוא מתחמק ולא מטפל בבעיה. אנו מתכוונים להוציא מכתב נוסף. האם יש באפשרותינו לתקן ואז לתבוע מהקבלן את ההוצאות הכספיות? ראוי לציין שהתינוק שלנו ישן בסמוך לאמבטיה, ופעמים רבות אינו יכול לישון בחדר בשל הריח הנורא- המצב דורש טיפול דחוף שאלה נוספת- האם התביעה צריכה להיות בנפרד או עם שאר הליקויים שנמצאו בדירה? תודה
אסתר, שלום רב, אם מדובר בליקוי שאינו מאפשר לחיות בבית באופן סביר או מסכן את הבריאות על הקבלן לתקנו ללא דיחוי (החוק אומר "זמן סביר", אבל כשמדובר בסיכון הבריאות או בחוסר אפשרות לחיות בבית הזמן הסביר הוא ללא דיחוי). אני מציע שתודיעו לקבלן, בכתב, על משמעות הליקוי ועל כך שאם הוא לא יתקן אותו בתוך מועד שתציינו במכתב אתם תתקנו בעצמכם ותתבעו ממנו את הכספים. במקרה כזה אני ממליץ לתעד כל מה שאפשר – החל מדוח מומחה או בעל מקצוע מומחה על המצב לפני התיקון, הצעה מפורטת לתיקון בכתב, קבלות, תמונות של מהלך העבודה וכיו"ב. את התביעה יש לכלול בתביעה (אם תהיה) על כלל הליקויים, כי על פי החוק אין לפצל תביעות באותו עניין.