ליקויים
שלום, ברצוני לשאול מספר שאלות הנוגעות ליחס הקבלן כלפינו כשרוכשים. לפני כשנה וחצי נכנסנו לדירה חדשה ומיד עם הכניסה התגלו מספר דברים לא תקינים כגון סתימה בצנרת באחד מחדרי הרחצה, הקבלן שלח צוות עובדים שיתפלו בסתימה ובעת שעבדו שברו זכוכית שעליה מותקן הכיור, הודענו על כך לחברה אך לא במכתב אלא בשיחת טלפון ובחברה הבטיחו לטפל, עברה מאז שנה וחצי ועכשיו הם בכלל לא מודים שזה טעות שלהם וכי טענה זאת לא מופיע בדוח ליקויים שהוגש לחברה, אציין כי אחרי עשרות שיחות הטענה הנ״ל נשלחה גם במכתב שאישרו את קבלתו בחברה אך בחרו שלא להגיב, מה ניתן לעשות במצב כזה? שאלה נוספת, בתקופת שנת הבדק באחד הימים נשרף גוף חימום בדוד שמש ומכיוון שזה היה בלילה בין חמישי לשישי, בשישי לא היה ניתן להשיג את החברה ונאלצנו להזמין טכנאי על חשבוננו, הגשנו את החשבונית לחברה והם מסרבים לזכות אותנו, האם זה תיקני ובמידה ולא מב ניתן לעשות? ושאלה אחרונה לפני מספר ימים החברה הקבלנית שלחה לנו מכתב כי על העסקה בינינו החל מיום קבלת המכתב יחול רק חוק המכר דירות וחוק המכר לא יחול, האם זה חוקי להודיע לנו על דבר כזה בצורה חד צדדית?
ליטל, שלום רב, לפי מה שאת כותבת אכן הקבלן לא טיפל בכם כנדרש. מכיוון שהוא מסרב לפצות אתכם הדרך היחידה להמשיך טיפול היא בהגשת תביעה לבית המשפט, אך עלייך לשקול אם גובה הפיצוי מצדיק זאת. בנוסף, אם אתם מגישים תביעה עליכם לכלול בה את כל מה שאתם יכולים לתבוע (אסור לחלק תביעה, או בלשון החוק "לפצל תביעות") ואם לא תכללו נושא מסוים לא תוכלו לתבוע אותו אחר כך. לגבי המכתב שאת מזכירה – לא הצלחתי להבין מה תוכנו.
שלום יואב, תודה רבה על התגובה לגבי המכתב שציינתי, החברה הקבלנית הודיע לנו כי מיום קבלת המכתב על העסקה בין הצדדים לא יחול יותר חוק המכר וכל טענה שנעלה לפי חוק זה לא תתקבל יותר אלא רק על פי חוק המכר דירות. ככל הידוע לי על כל עסקת מכר שנעשית חל חוק המכר וזוהי זכות בסיסית של הקונה. האם הודעה חד צדדית כזאת של החברה חוקית?
ליטל, שלום רב, אין ספק שזה מכתב משונה, אבל לפי תיאורך אין לו כל תוקף. צד לחוזה אינו יכול לשנות אותו באופן חד צדדי ובוודאי שאינו יכול להחריג תחולה של חוקים.