איך להימנע מטענות בדבר אי פניה לבעל הדירה החדש
שלום רב, הרקע: בעבר בעל הדירה שמעליי שיפץ דירתו באופן לקוי ולמעשה יצר מפגעים בדירתו אשר גורמים נזקים לדירתי. המשפץ הרשלן אחז בדירה על מפגעיה משך מס' שנים בהם לא תיקן את הליקויים חרף פניותיי אליו , ואז מכר דירתו כשהיא לקוייה לאחר- והנ"ל בעל הדירה החדש מתגורר בדירה הלקוייה מזה שנים. כל השנים הללו קרי מאז השיפוץ, אני סובל מנזקים לדירתי, בעל הדירה החדש ראה את הנזק בדירתי אך אני לא דרשתי ממנו לתקן את הליקויים (הכרוכים בפירוק חדר האמבטיה על מתקניו ותקנתו מחדש) מאחר שלא הוא גרם להם. כל פניותיי לתיקון נעשו אל המשפץ הרשלן. השאלה: אני אגיש תביעה כנגד המשפץ הרשלן. 1) האם התנהלותי קרי אי פנייה לבעל הדירה החדש, הינה תקינה? או שהיא חושפת אותי להאשמות כלשהן לדוג' לטענת אשם תורם מצד המשפץ הרשלן? 2) מה עליי לעשות איזה פעולה לנקוט על מנת למנוע טענות כנגדי בעניין אי פניה לבעל הדירה החדש? האם יש צורך לרשום לבעל הדירה החדש מכתב כלשהו? מה לכתוב בו על מנת שאני אהיה מכוסה? תודה רבה
גד, שלום רב, משאלתך נראה שהבעיה הראשונה שלך היא התיישנות התביעה. אתה אומר שמדובר בנזק שנגרם לך לפני שנים רבות. אם עברו 7 שנים ההתיישנות תהיה המכשול העיקרי שלך. בעקרון התביעה צריכה להיות מופנית למי שגרם את הנזק – כלומר למי שעשה את השיפוץ. בעל הדירה הנוכחי לא אחראי לנזק ולכן אין כנראה סיבה לתבוע אותו – אלא אם התיקון מצריך שיתוף פעולה שלו. מעבר להתיישנות יכול להיות שיהיה לך גם קושי להוכיח אחרי שנים רבות שהנזק נגרם דווקא על ידי השיפוץ.