לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
מוטי

האם יושב ראש ועדת ביקורת יכול להשתמש בשרותי משרד בועד המקומי בזכות או לפי רצון הועד המקומי.

האם הועד המקומי יכול למנוע מיושב ראש ועדת ביקורת של אותו ישוב להשתמש בשרותי משרד לצורך ביצוע תפקידו.

item.Author מנהל הפורום עו"ד מרדכי שחם

שלום רב! בהנחה כי מדובר בוועדת-הביקורת של הוועד המקומי ( ולא של אגודת-המושב ) – יש לזכור כי ועדה זו ממונה ע"י המועצה האזורית ( בבחירה מבין מועמדים מתושבי היישוב: סעיף 130א(א) של "צו המועצות המקומיות ( מועצות אזוריות )", וכי "לצורך ביצוע תפקידיה, רשאית ועדת הביקורת לקבל מכל חבר ועד מקומי או עובד ועד מקומי, ידיעות, מסמכים והסברים הדרושים לה." ( סעיף-משנה ד' שם ). במסגרת תפקידיה, על ועדת-הביקורת של הוועד המקומי גם לבדוק "אם החלטות הועד המקומי הוצאו לפועל כדין", לבדוק את חשבונות הוועד המקומי ולבדוק אם תוקנו ליקויים שנמצאו בביקורות קודמות ( על-פי סעיף משנה ג' שם ). ממכלול האמורים לעיל מתבקש, ואף מתחייב, כי לחברי ועדת-הביקורת יתאפשר לצלם מסמכים במשרדי הוועד המקומי, ובעזרת ציוד-הצילום שם, וכן – להשתמש במשרדי-הוועד לשם פגישות ובירורים עם חברי-הוועד ועם עובדיו ונותני-השירותים שלו. יאוזכרו כאן בנפרד שירותי-הדפסה והתכנסויות פנימיות של חברי ועדת-הביקורת: גם לגבי אלה זכאית ועדת-הביקורת להסתייע במשרדי הוועד המקומי ובשירותיו – אולם עקב אופיה של הביקורת ועקב טעמים הנוגעים ליעילותה, מומלץ כי הוועדה תמצא לאלה חלופות "עצמאיות". בכל מקרה של קשיים בנושא, תוכל ועדת-הביקורת לפנות אל הגורם שמינה אותה, ואשר בפניו גם יוצגו כל דו"חות הביקורת – המועצה האזורית, לרבות ראש המועצה וועדת-הביקורת של המועצה ( סעיפי-משנה א' ו-ו' בסעיף 130א של הצו הנ"ל ).

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום אגודות שיתופיות