האם וועדת ביקורת מחוייבת להשיב לתלונה שהועברה אליה תוך זמן מסוים? נוכח היעדר טיפול ומענה למעלה משלושה חודשים מיום הפנייה, מה ניתן לעשות?
האם וועדת ביקורת מחוייבת להשיב לתלונה שהועברה אליה תוך זמן מסוים? נוכח היעדר טיפול ומענה למעלה משלושה חודשים מיום הפנייה, מה ניתן לעשות?
שלום רב! העיקרון הנוהג במשפט המינהלי בסוגית הזמן לביצוע – ניתן להחלה גם כאן: "הסמכה או חיוב לעשות דבר, בלי קביעת זמן לעשייתו – משמעם שיש סמכות או חובה לעשותו במהירות הראויה...לפי הנסיבות." ( מסעיף 11 של "חוק הפרשנות, תשמ"א-1981" ). גם בנסיבות מורכבות – תקופה העולה על שלושה חודשים, כאמור בשאלה, נראית כחורגת מהסביר, ומחייבת לפחות תשובת-ביניים או דיווח-ביניים מצד ועדת-הביקורת. אם תזכורת מתאימה בכתב ובעל-פה לא תעזור – מוצע לפנות ל"ברית הפיקוח" אליה מסונפת האגודה השיתופית ( או לרו"ח-מבקר – אם האגודה מינתה גורם-ביקורת זה ); אם מדובר בוועדת-ביקורת של ועד מקומי – מוצע לפנות אל ועדת-הביקורת של המועצה האזורית. למקרה הצורך, ניתן יהיה לפנות אל המפקח האזורי של רשם-האגודות-השיתופיות, ואם מדובר בביקורת על וועד מקומי, שלא זכתה להתייחסות המועצה האזורית – ניתן אזי לפנות אל המחלקה המתאימה במשרד-הפנים.