לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
ליאת שמחי

נזילה משכן והשכן מוכן להשתתף רק במחצית ממחיר תיקון הנזקים

שלום, אני גרה בבניין בן חמש קומות בקומה הרביעית.בקומה מעלי 2 דירות פנטהאוז. יש לי בתקרת חדר השינה +מקלחון+מרפסת שירות.יש נזילה מהקומה העליונה במרפסת של הפנטהאוז אדנית ענקית עם השקייה מיוחדת. לאחר בקשות נשנות ולאחר תיקון לפני שנתיים של נזקי הנזילה הורידו השכנים את האדנית המיוחדת. עכשיו לטענתם השלכות הנזילה אצלי הם באחריותי ומקסימום מוכנים להשתתף במחצית המחיר.החדר מלא בעובש וקילופים. מה עלי לעשות?האם עלי להשתתף?

item.Author מנהל הפורום עו"ד ונוטריון דניאל רותם

שלום ליאת, עפ"י תיאורך מקור הרטיבות שחדרה לדירתך הוא בדירה שמעל לדירתך. לפיכך, שכניך בעלי הדירה שמעל דירתך חייבים לשאת בהוצאות תיקון הנזקים שנגרמו לדירתך. לדעתי, אין שום סיבה שתשתתפי בהוצאות תיקון הנזקים שנגרמו לדירתך. צלמי את הנזקים ( כתמי העובש וקילופי הטיח והצבע) והזמיני הצעות מחיר לתיקון הנזקים ממספר קבלני שיפוצים. לאחר שתקבלי את הצעות המחיר כתבי לשכניך מכתב דרישה לתשלום עלות התיקונים. אם עלות התיקונים תצדיק זאת היעזרי בעו"ד שיכתוב את המכתב בשמך וישלח מכתב דרישה והתראה לשכניך. אם שכניך לא יסכימו לשאת בהוצאות התיקון או אם הם לא יסכימו לתקן את הנזקים באמצעות קבלן שיפוצים מטעמם, הגישי לבית המשפט לתביעות קטנות בעיר מגורייך תביעה לחיוב שכניך לשלם את עלות התיקון. צרפי לתביעה את הצעות המחיר התמונות העתק מכתב הדרישה שתשלחי לשכניך העתק הקבלות שתתעדנה כל הוצאה נוספת שתיגרם לך כגון הקבלה שייתן לך עוה"ד עבור מכתב הדרישה.

עמיקם בריל

1. יש לי בטוח וגם בטוח צד ג'.נגד נזקי מים. קיר משותף גורם לכתמי עובש קבועים ממקלחת של השכן. חברת הבטוח מסרבת לתקן את הנזקים בטענה שהם מהצד של השכן. האם בטוח צד ג' צריך לכסות את הנזק במידה ואני אתקן בעצמי. ? 2. חברת הבטוח שלחה שיפוצניק האם עלי לשלם את הביקור שלו למרות שהוא אינו מתקן. אם היה מתקן ההשתתפות העצמית שלי היתה כוללת את עלות הביקור.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום בתים משותפים