אודות המשרד
עו"ד שי גלעד, אחד מעורכי הדין הבולטים ביותר לדיני תעבורה, מייצג את לקוחותיו בכל בתי המשפט ומטפל בכל עבירות התנועה, כולל תאונות קטלניות. הצלחותיו מכות גלים ואף משפיעות על החקיקה בתחום. הוא ממייסדי עמותת אור ירוק ושנים רבות שימש כיועצה המשפטי. במשך יותר מ-13 שנה כיהן כיו"ר ועדת התעבורה בלשכת עורכי הדין וכממונה על פורום מרב"ד, נהיגה בשכרות ותעבורה.
- עברית
- אנגלית
כתבות מאת שי גלעד חברת עו"ד
שימוש בסלולרי: איסור חמור יותר על מורה נהיגה
בית המשפט מחמיר יותר עם מורי נהיגה בנוגע לשימוש בסלולרי, מאחר שהם אחראים על נהיגת התלמידים ועליהם להיות פנויים לגמרי לתיקון שגיאות ומניעת תאונות
המכון הרפואי לבטיחות בדרכים: כך תשמרו על רישיון הנהיגה
נהיגה במצב רפואי בעייתי עלולה להיות מאוד מסוכנת. תפקיד המכון הרפואי לבטיחות בדרכים לבחון את מידת הסיכון, ולהכריע בנוגע לרישיון הנהיגה. מדריך מקיף לנהגים
מצלמות מהירות: בעקבות הפסיקה המהפכנית
קיבלתם דו"ח מהירות? אל תמהרו להודות! בית המשפט מתח ביקורת על אמינות המצלמות וזיכה נהגים. בעקבות הפסיקה, המשטרה מנסה לבסס מחדש את אמינות המצלמות
מרב"ד - מה תפקידו ואילו בדיקות הוא עורך
מהו המכון הרפואי לבטיחות בדרכים? אילו בדיקות הוא עורך? האם וכיצד ניתן לערער על החלטת המכון? על כל אלו ועוד בכתבה שלפניכם
ערר על החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים
אם רשיון הנהיגה שלכם נשלל, ישנה אפשרות להגיש ערר לוועדת הערר לענייני רשיונות נהיגה
חוקי התעבורה והנהג הישראלי
מיהו עבריין התנועה הטיפוסי? אילו סוגי עבירות תעבורה נפוצים ביותר? עו"ד שי גלעד בתכנית הפודקאסט החדשה של אתר זאפ משפטי - "שומעים משפטי"
זכות השתיקה וזכות ההיוועצות - סקירה
ייתכנו נסיבות שבהן תיפסל הודאה של חשוד אף אם הוכח כי נאמרה על ידו, אם לא ניתנו לו זכויותיו ובהן זכות ההיוועצות בעו"ד
חוק האופניים החשמליים - פתרון חלקי ובעיות חדשות
התיקונים בחוק פתרו בעיות, אך יצרו סכנות חדשות עבור המשתמשים בכלי הרכב החשמליים, בכלל, ורוכבי אופניים, בפרט
כיצד ניתן להתמודד עם דחיית בקשה לרשיון נהיגה בשל קביעת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים?
המרב"ד - המכון הרפואי לבטיחות בדרכים: תפקידו והמלצותיו
נהיגה בקלות ראש אל מול נהיגה בחוסר זהירות
בפסק דין שניתן לאחרונה, ביהמ"ש מבהיר את הקריטריונים שיש להשתמש בהם לקביעת סעיף האישום
תאונת פגע וברח - החטא ועונשו
לאחרונה אנו שומעים על מקרים רבים של תאונות דרכים, שבהן הנהג הפוגע עזב את הזירה ונתפס רק לאחר מצוד נרחב של המשטרה. מעבר להיבט המוסרי, תאונות פגע וברח הן עבירות חמורות שהחוק מתייחס אליהן בחומרה והעונש עליהן כבד
פסילת רשיון - אי התאמה אישיותית לנהיגה בטוחה
מי הגוף המוסמך לפסול רשיונו של אדם? כיצד נקבע, כי מדובר במקרה של אי התאמה אישיותית של המבקש לנהיגה בטוחה? האם ניתן לערער על הקביעה הזו? על כל אלו ועוד בסקירה שלפניכם
שלילת רשיון נהיגה/ מדריך
באילו נסיבות ניתן לשלול רשיונו של נהג? מהן תקופות הפסילה השונות, מתי תוטל פסילה על תנאי והאם גם קצין משטרה רשאי לפסול רשיונו של נהג שבצע עבירה? מידע מפורט, לפניכם
תאונות דרכים לא קטלניות - החמרה בלתי נתפסת בענישה
בשנים האחרונות חל שינוי קיצוני בגישת התביעה, ובהתאם בתי המשפט גוזרים עונשים חמורים על נהגים שהיו מעורבים בתאונות דרכים, גם כאשר תוצאת התאונה אינה מוות
העליון: רשות הרישוי תחשב את מניין ימי פסילת רשיון נהיגה
פסיקה חדשה של ביהמ"ש העליון קובעת, כי הסמכות לחשב את מניין ימי פסילת רישיון נהיגה על-פי גזר דין מסורה לרשות הרישוי וכי הביקורת השיפוטית על החלטת רשות הרישוי נתונה בידי בית המשפט לעניינים מנהליים. ניתוח קביעת העליון והבעת ביקורת על פסק הדין